středa 20. ledna 2010

Návrat do Cold Mountain


Protože to vypadá, že jsem placená za propagaci Avataru a protože se mi tu rozjíždí podivná diskuze, který nerozumim, zmíním nejlepší film, kterej mě poslední dobou zasáhl a to byl Návrat do Cold Mountain. Dávali ho před Vánocema a já byla ten večer s náladou v háji a nešlo mi nazdobit perníčky a nakonec mi poslední naděje zhatil manžel, protože mi rozflákal zdobítko. A jak jsem tak brečela nad marností svýho života, zakoukala jsem se do filmu, co běžel. A úplně mě pohltil. Když skončil, brečela jsem pořád, ale nad skutečně vážnýma věcma a ne nad kravinama.

Stručně dvě pro mě nejdramatičtější scény:

1. Mladou vdovu s nemocným miminem (u které se Inman skrývá, protože zběhl z armády) přepadnou vojáci, její dítě položí v zimě ven na zem polonahé a žena prosí, zatímco jí vojáci drží, aby dítě zabalili. Souhlasí s tím, že se nechá znásilnit a dá jim všechno jídlo, jen aby nemučili chlapce, ale vojáci se nesmilují. Inman dva z nich pak zabije, ale třetího vojáka - mladíka, který jediný ještě má srdce a dítě přikryl - nechá odejít. Žena však, v šoku a nenávisti mladého vojáka zastřelí při odchodu do zad.

2. Domácí garda v Cold Mountain zjistí, že Adiným sousedům se zřejmě vrátili z fronty domů tři mlaďoučcí synové. Protože je čeká za zběhnutí smrt, jejich rodiče je zapírají, garda zavraždí celou rodinu, přežije pouze stará matka, která by to snad raději ani nepřežila.

Nicole Kidman i Jude Law hráli skvělě, jenom ta jejich láska byla lepší na dálku :o)
Renée Zelweger dostala za roli Ruby Oskara.

3 komentáře:

nogod.cz řekl(a)...

Ještě jednou promiň za zdobítko...

Pavlik řekl(a)...

Souhlasím s Tebou. Naprosto úžasnej film. Viděl jsem ho už dávno, mám ho doma a jsem za to rád. Ta scéna o které mluvíš, mimochodem tu vdovu hraje moje oblíbenkyně Natalie Portman, tak ta má v bonusech(vystřižené scény) ještě krátké pokračování a tam se dozvíme že ten chlapec to nepřežil a ona se zastřelila.:-(

Amara řekl(a)...

tý jo :o(