pondělí 7. září 2009

Že děti nejsou o penězích

Jiřík napsal na svůj blog článek o dětech a mně to vrtá hlavou. Že ho jeden moudrý člověk poučil, že mít děti rozhodně není o penězích. Už jsme se o tom dohadovali i tady, ale dneska už dítě mám, takže znova. Hlavně pro Jiřího.
Skutečně, dítě toho zas tak moc nepotřebuje. Chce hlavně vaši lásku a pozornost a ta je zdrama. Vaše dítě nepotřebuje značkové oblečení, můžete ho klidně obléct do věcí ze sekáče. Nepotřebuje drahý kočárek, moderní přebalovací pult nebo dražší, lepší plenky. Nepotřebuje televizi, PC, mobil, DVD. Bude spokojené, když si s ním budete po večerech vyprávět, nebo hrát pexeso. Na dovolenou nemusí jet k moři. Můžete s ním jet na 14 dní stanovat do lesa a uděláte ho šťastným.
Vaše malé dítě zvládne nemít peníze, pokud to ovšem zvládnete vy.
Ale pokud na to budete mít, myslím, že mu rádi koupíte dražší přesnídávku nebo lepší mlíko. A když bude milovat koně, zaplatíte mu o prázdninách dva týdny na koních. A bez peněz....
...prd.

11 komentářů:

J-Lo řekl(a)...

Myslím, že láska ke koňům se nemusí hned vykoupit 14 dny na koních. Sny se nemusí plnit, aby se mohly zdát, mnohdy naopak. A dítě, které všechno má, nemá vlastně o čem snít. Leda o tom, že až se mu narodí jeho vlastní, tak že bude jiný než rodiče;)

Rituna řekl(a)...

Tak hloupou větu,že ditě není o penězích nemohl říct moudrý člověk.

Lucie řekl(a)...

Souhlasím a souhlasila bych vehementněji před pěti lety, když byly moje děti malé. Ale dnes, když bychom chtěli třetí dítě, musíme to zvažovat - kvůli penězům. Zájmové kroužky, kola, brusle, lyže, přilby, různé školní platby, školy v přírodě atd. platit dvěma dětem je něco, a to zdaleka nekupujeme věci nové a značkové. A když dítě ve škole slyší, jak VŠICHNI byli u moře, jen on ne, a přitom rádoby hrdinně a skromně říká, že mu to nevadí...

Jiří řekl(a)...

Nu, asi to musím upřesnit:
Chtít mít děti nemusí být o penězích. Pokud se na to člověk cítí a má s kým, tak, myslím si, nemusí řešit jestli jim koupí ten dvoutýden na koních. Důležité je, ukázat tomu dítěti (když už na to má rozum), že jsou věci, na které prostě maminka s tatínkem nemají peníze.
Máš rád koně? Fajn, choď je do stájí opečovávat a uvidíme. Baví tě lety tryskáčem? To je mi líto, ale tatínek je učitel a asi ti ho nikdy nebude moci koupit.
Když mu budu odmalička ukazovat, že ti, kteří nosí značkové oblečení nejsou o nic lepší, než on, musí přeci pochopit, že jsou věci, na které mít nikdy nebudeme.
Nechtěl jsem tím říct, že dítě nestojí žádné peníze. Jde jen o to, jak si ho vychovám, aby určité věci pochopilo.

Amara řekl(a)...

J-Lo: Dítě, co může jet na 14 dní na tábor s koňma má všechno? Koně koupit nemůžu, ale když ho pošlu na dva týdny jezdit... třeba za odměnu.
Rituna, Lucie a Jiřík: Jak krásně se tu střetávají názory těch, co dětem život platí a těch, co ne.. :o))

Anonymní řekl(a)...

Jiříku ty jsi chytrej kluk, zdá se mi teď jen nějak poblouzněnej :). Mít dítě je fakt skvělá a obohacující věc a všechno co říkáš o čistotě dětí je pravda. Ale než si ho člověk pořídí měl by být tak nějak zajištěn, mít zázemí. Jako mít vlastní byt, dodělanou školu a s partnertkou žít minimálně jeden rok ve společné domácnosti - to podtrhuji!! Ne že bych snad všechny z těchto bodů dodržel :), ale jsou to věci o kterých vím, že jsou KURVA důležité. Ono studovat a dělat s tou rodinou všechno takňák za pochodu je děs.:)Já věřím, žes to s tím potomstvem myslel obrazně a že stále kupuješ antikids...Takže dostuduj a pak to tam per.Zatim Jirka
ps: příště kupuju cigára já :)

Anonymní řekl(a)...

A věř, že si ještě budeš brát hodiny navíc, abys mohl klukovi tu motorku koupit. :)

Rituna řekl(a)...

Maš rad koně? má dcera je miluje a tak jí každou neděli vozím do Kl.,aby je mohla tedy opečovávat...za 200 na hodinu.Mám pokračovat?

Jiří řekl(a)...

No jen do mne!
Se vším, co tu píšete souhlasím, ale stejně si myslím (a říkejte si třeba, že jsem malé nedozrálé ptáče), že by to šlo. Když už by to dítě bylo jednou na cestě a na světě, muselo by se to přeci nějak zvládnout, nepůjdu ho utopit do řeky, protože nemám pěníze.
Rita: Hřebelcování koníků stojí tolik?! Myslím, že bude lepší, když dceru přesvědčíš, že mnohem větší zábava, než hřebelcování je umytí starého fiata. A bude to za polovic :-)
Ne, už si dělám srandu, protože vlastně máte všichni pravdu - co já o tom můžu vědět ...
Ale neberte mi ten sen.

J-Lo řekl(a)...

Jo, já taky Jiříku doufám, že až se mi narodí ty moje, nebudu takovej připosranej rodič, co by tu psal něco proti tvejm skvělejm názorům. Tady to vypadá, že je život dětí o tom, jestli jejich rodiče mají na hřebelcování koně nebo koupi motorky. Já mám z dětství největší zážitky z hraní si s klackama a mechem v lese. A jsem rád, že se rodiče neposrali a nechodili na melouchy, když jsem chtěl autodráhu, protože na závody šneků za barákem nic koupenýho nemá!!! ;)

J-Lo řekl(a)...

Amara: "A když bude milovat koně, zaplatíte mu o prázdninách dva týdny na koních. A bez peněz....
...prd." "Koně koupit nemůžu, ale když ho pošlu na dva týdny jezdit... třeba za odměnu." A když nemůžu ani to, tak mu můžu koupit pohlednici s koníkem a večer mu vyprávět v posteli pohádku a koních... tak jsem to myslel. Takže se mnou souhlasíš, jen se ti líbí mi oponovat;) A to se zase líbí mně:)