úterý 24. února 2009

Zapeklitost lidové písně

-
Zpívám Andulce Andulko Šafářová (text zde) a když tak nad tou písničkou přemýšlím, jsem si čím dál tím jistější, že není pro děti. Mysleli jste si, že ano? Ach, vy naivkové!
Totiž, podle mě, tahá jakýsi muž počestnou A. Š. v noci do polí za celkem jasným účelem a pouze jako záminku si vymyslí, že holce utekly husy. Ta by s ním i šla, jenomže naštěstí starej šafář není blbej a tak dceru hlídá. Protože kdyby domácí ptactvo skutečně zdrhlo a hrozilo, že se nejen ztratí, ale ještě zlikviduje svěřenou úrodu, jsem přesvědčená, že by pantáta jistě pátrače nebránil.
Co myslíte vy?




... a prej že husy...

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ono je možné, že je A.Š. špatně zavřela a kdyby se to provalilo, tak by z toho měla problémy. Takže nějaké dobrotisko jí na to upozorní...
Ale také je možné, že opravdu nejde někomu o husy, ale o kozičky:-)

Amara řekl(a)...

No, na to jsem taky myslela, jenže když se husy ztratí a přes noc sežerou půl pole, bude z toho průser daleko větší ne?

J-Lo řekl(a)...

Markét, a zpívalas jí už "nevinnou" ukolébavku Vyletěla holubička ze skály???

Lanetka řekl(a)...

Jo dobrotisko, je to jednoznacny lakani na paloucek. :)

Amara řekl(a)...

Honzi, nezpívala, ale mohl bys mi tu písničku vyložit? Je pravda, že jsem jí nikdy moc nerozumněla, jako by ty sloky k sobě ani nepatřily...