čtvrtek 4. února 2010

Klasa

Kupujete radši výrobky se značkou Klasa? Myslela jsem si, že to je společnost, která (podobně jako DTest) nezávisle srovnává na trhu dostupné výrobky a ty nejlepší dostanou to Áčko. Omyl.
Nedávno jsem v obchodě vybírala těsto na halušky. Bylo na výběr: Vitana Slovenské halušky a Natura Halušky. Natura se značkou Klasa (= nejkvalitnější potravina) měla narozdíl od Vitany nějaké to éčko ve složení (zajímavé je, že na internetu ho ve složení nemá) a proto bych tento výrobek hodnotila hůře než ten od Vitany. Když jsem se rozhlídla kolem, koukaly na mě z regálu těsto na bramborák, na škubánky, Naturalmyl, Pizza a langoše a Bramborové knedlíky, všechno od Natury a všechno s Áčkem. To mě naštvalo, jedna značka a má všechno nejlepší? Přinejmenším podezřelé!
S Pavlisem jsme si společně na téma podvádění zákazníků zanadávali. Nedalo mi to ale, a koukla jsem na internet. A je to jinak. Klasa nic nesrovnává. Značku uděluje ministr zemědělství každému výrobci, který o to požádá a:
správně odevzdá všechny papíry, doloží, že výrobek je ze surovin vypěstovaných a zpracovaných v ČR, vlastní certifikáty o bezpečnsti nebo jakosti, čestně prohlásí, že dodržuje hygienu a správný výrobní postup, pravidelně zásobuje obchody a nechá si kontrolovat výrobu.
Víme tedy, že výrobek s označením Klasa je (nebo by měl být) kvalitní, ne však nejkvalitnější.
A výrobek, který označení nemá, nemusí být špatný, nebo horší, než ten s Áčkem. Firma mohla pouze o značku prostě nepožádat. Tak je to.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Veřejně prohlašuji že "been" na konci příspěvku neznačí nic o JEHO autorovi / autorce. Beena :D

Amara řekl(a)...

No, jenom jestli. A já se furt divím, kdo mi to tady spamuje ;o)

Anonymní řekl(a)...

klasika...je to stejny jako třeba s vařečkou u nás v kadani - proste o penezich. somo