neděle 25. května 2008

Mýdlové (prací) ořechy

Jsou to plody stromu Sapindus mukorossi nebo Sapindus Trifoliatus, které rostou v Indii a Nepálu. Obsahují vysoké množství tzv. saponinů. Tato látka je rozpustná ve vodě a má výborné čistící a antibakteriální účinky.
Už jsem o nich uvažovala dřív, ale poté, co jsem si o nich nedávno v jednom časopise přečetla článek, kde je testovali, rozhodla jsem se, že je koupím. Takže v nich peru a jsem spokojená. Mají oproti pracímu prášku (používala jsem Ariel nebo Persil) několik zásadních výhod:

- jsou velice vhodné pro alergiky, miminka, pro lidi s nemocemi kůže

- jsou naprosto přírodní, takže vůbec nijak nezatěžují životní prostředí

- a také jsou oproti pracímu prášku velice levné.

Sedm až deset slupek dáte do pytlíčku (ten je součástí balení), který přidáte k prádlu a zapnete prací program. Prádlo v ořeších vyprané ani nevoní ani nesmrdí, aviváž používat nemusíte, pro vůni můžete na pytlíček s ořechy nakapat pár kapek libovolného voňavého olejíčku (třeba ten, co použíáte do aromalampy).

Výluh se dá použít na úklid v domácnosti, jako šampon, k čištění klenotů anebo léčení rostlin.

Více zde nebo zde. Objednala jsem je tady.

Žádné komentáře: