středa 26. listopadu 2008

Jak to dopadlo s káčátky

Před dvěma týdny jsem tu psala o káčatech co se narodily v nesprávnou dobu. Poslala jsem o nich email zootechnikovi v Podkuršnohorskym zooparku, ale nenamáhal se ani s odpovědí. Vůbec mě nenapadlo obrátit se na místní odbor životního prostředí, ale někdo jiný to nejspíš udělal a dopadlo to výborně. Kačenky (ze sedmi zbyly bohužel jenom tři) pochytali hasiči s Mírou Jancákem a na zimu se jich ujmula paní, co chová drůbež.
Není to skvělé?

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Je to sice míň než polovina, ale alespoň něco. Tak jak se vlastně ten Míra jmenuje?
Tatour

Amara řekl(a)...

Tatoure, Ty čteš Blesk? Jmenuje se tak, jak jsem to napsala sem :o)

Amara řekl(a)...

Jo aha, zvětšil sis tu fotku... Půlka by zachránit stejně nešla, tři a půl kachněte :o) :o)

Anonymní řekl(a)...

Tak jsem také moc ráda že jich zbylo alespoň skoro půlka :o) Míra podal informace že ta víc než polovina uhynula, protože jiná zvířátka měla hlad, ale že ta zbylá jsou teď v dobrých rukou a dokonce snad mají i jména...
Dandelion

Jany řekl(a)...

Přeji hezký den všem příznivcům kadaňských kachniček.
Jsem rád, že osud těchto ptáčků nezůstal bez povšimnutí. Amaro, ten zoolog z lesoparku nereagoval, jelikož nebyl několik dnů přítomen. Samozřejmě, jsem využil osobních kontaktů na toto odborné pracoviště a vše bylo včas konzultováno. I když je to kruté, ale zvolila se varianta vyčkávání , aby si příroda poradila sama. Bohužel v lesoparku nejsou jen kachničky nýbrž i jiná chutě chtivá a hladná zvířátka. Nakonec tři šťastná kachňátka byla odchycena. Nyní se mají luxusně. Mají nacpaná bříška a teplý domeček. Však se jedná o nejsledovanější ( TV Nova, Blesk) a nejdražší divoké kačenky u nás. Jména zatím nemají, pouze se jim kolektivně přezdívá Pepíci. Nicméně jejich osud je již dán. Teplá bouda a česnekové knoflíčky je nečekají, to je jisté. Na jaře, až naberou sílu, budou vypuštěna na rybníček u mé kolegyně, která se o ně vzorně stará a rozhodně to není chovatelka drůbeže dle tisku. Jeden problém tu zde asi přetrvá. Tyto divoké kachničky se již nebudou bát lidí a možná budou mít potíž si zvyknout na vlastní hledání potravy.
Tímto děkuji všem milovníkům přírody a přeji den plný sluníčka.
S pozdravem Míra